The Aviation

اینجا راجع به علوم هوانوردی صحبت میکنیم

The Aviation

اینجا راجع به علوم هوانوردی صحبت میکنیم

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۳ ثبت شده است

 ایکائو قوانین و مقرراتی را برای جلوگیری از تداخل و تصادف هواپیماها در هوا و زمین تنظیم کرده.

 این انکس براستفاده ایمن از حریم هوایی تاکید دارد و تلاش می‌کند تا با تعیین قوانین واضح و مشخص،

 خطرات و حوادث  هوایی را به حداقل برساند

اطلاعات مربوط به شرایط آب و هوا:شامل چگونگی اطلاع‌رسانی به خلبانان در مورد شرایط جوی و نحوه استفاده

 از این اطلاعات در برنامه‌ریزی پروازمقررات مربوط به ترافیک هواییشامل قوانینی برای ترافیک هوایی

 در فرودگاه‌ها و در مسیرهای پروازی، برای اطمینان از جلوگیری از تداخل پروازها و برخوردها.

روش‌های ناوبری و ابزارهای استفاده شده در هواپیماشامل توضیحاتی در مورد انواع سیستم‌های ناوبری  و استفاده بهینه از آن‌ها.

برخورد با شرایط اضطراریشامل دستورالعمل‌هایی برای مواجهه با شرایط اضطراری و نحوه برخورد با آنها

همگی از جمله مواردی هستند که در این سند به آنها اشاره شده است

جهت دانلود انکس 2 دریافت را کلیک نمایید.

علی اکبر فخار

این انکس شامل مقررات و استانداردهای مرتبط با صدور پروانه‌ها و گواهینامه‌ها برای خلبانان، مهندسین پرواز و

 دیگر افراد حرفه‌ای در صنعت هوانوردی استهدف از این استانداردها تضمین ایمنی و صلاحیت حرفه‌ای افراد 

فعال در صنعت هوانوردی است.

جهت دانلود انکس نسخه 2022 دریافت را کلیک نمایید.

علی اکبر فخار

به هواپیمایی گفته میشود که : دارای بیشترین وزن برخواست ۵۷۰۰ کیلوگرم، یا بیش از ۱۹ سرنشین، و یا دو خلبان، یا دارای حداقل دو موتور توربو پراپ، یا یک موتور جت باشد. همچنین هلی کوپترهایی با بیشترین وزن برخواست ۳۱۷۵ کیلوگرم، یا بیش از ۹ سرنشین، یا دو خلبان.لازم بذکر است داشتن یکی لز این شرایط برای قرار گرفتن در رده ی CMPA کافی است.همچنین هواپیماهای Tiltrotor نیز بعلت پیچیدگی ساختاری در این رده قرار میگیرند.

علی اکبر فخار

قانون گذار متناسب با نوع هواپیمای مورد بهره برداری و نوع فعالیت های تجاری و یا غیر تجاری بعلت تفاوت در میزان اهمیت و پیچیدگی عملیات جهت کسب مجوزهای لازم تفاوت قائل شده است.

part requirment

علی اکبر فخار